poniedziałek, 29 września 2014

Kartonowy napis

Cały czas marzył mi się taki fajny, kolorowy napis z imieniem dziecka. Myślałam o drewnianych literkach bo bardzo mi się podobają, jednak cena w sklepie skutecznie mnie odstraszała. Już dawno widziałam w internecie napisy zrobione z kartonu i planowałam takie kiedyś wykonać. Jednak,aż chyba wstyd się przyznać, nie umiałam zrobić sobie szablonów. Wpisywałam w WordPad litery, chciałam je powiększyć, ale dostępna czcionka 72 była za mała. Szukałam pomocy w internecie bo przecież wiedziałam że da się zrobić taką wielką literę na całą kartkę. No i jak zobaczyłam, że w miejsce rozmiaru czcionki trzeba wpisać dowolną liczbę... to naprawdę zrobiło mi się głupio. Wpisałam rozmiar czcionki 700 i mam upragnione literki... uff



Litery wycięłam i przyłożyłam do kartonu.


Odrysowałam ołówkiem i wycięłam, ale nie nożyczkami tylko nożykiem do tapet (zdecydowanie lepiej).


Karton nie był za gruby, więc wycięłam litery podwójnie i posklejałam klejem do drewna (wikol)


Gotową literkę przykleiłam do materiału.


 Materiał przycięłam w kilku miejscach, by lepiej się zaginało i nie powstawały żadne garby.


I ponownie użyłam kleju wikol.



Tak samo zrobiłam z każdą literką


Użyłam dwóch różnych wzorów,


...granatowy w gwiazdki i szary w kratkę.


Dodatkowo jeszcze każdą literkę podkleiłam z tyłu zwykłą białą kartką.


Następnie ułożyłam napis i za pomocą taśmy bezbarwnej przykleiłam granatową tasiemkę. Taśma musi być mocna by utrzymała napis.


No i można już wieszać na ścianę.



Użyłam nietypowych gwoździ, nawet nie wiem skąd je mam, ale tu się bardzo przydały. 


Materiały jeszcze mam, w różnych kolorach i wzorach. Pomysł co z nimi zrobić też już mam, ale to będzie niespodzianka.


To o czym już dawno marzyłam zostało spełnione i jestem zadowolona. Nie wiem tylko dlaczego dopiero teraz, to wcale nie było trudne do zrobienia. Jednak cieszę się, że dostałam dzisiaj takiej energii do działania, że powstał i napis i zdążyłam jeszcze zrobić ten wpis. 


Pozdrawiam, Agnieszka










15 komentarzy:

  1. Prześliczny, super pomysł! Napewno też spróbuję. Tylko zdradź mi gdzie te materiały znalazłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No witam w moich skromnych progach ;) Dziękuje :) Materiały kupiłam w sklepie WIBRA, tylko naprawdę nie wiele już zostało, więc musisz się spieszyć, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Naprawdę super, pomysłowe i bardzo oryginalne :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobają ;-) Chyba zgapię pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę, fajnie że mogłam troszkę zainspirować :) pozdrawiam :)

      Usuń
  4. wyszło Ci przecudownie naprawdę :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :))) miło mi że do mnie zaglądasz :)

      Usuń
  5. Zjadło mi komentarz :/
    Bardzo pomysłowe i precyzyjnie wykonane.
    Stasie to fajne chłopaki - wiem, bo mam jednego w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się :) tak tak... Staśki są fajne :)

      Usuń
  6. Świetny napis. Bardzo chętnie wykorzystam twój kursik. Mam w domu Adasia, więc zbyt dużo liter potrzebne nie będzie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę pracy z tym jest, ale efekt jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę wycinania jest,ale warto, dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. fantstycznie, rzeczywiście warto się nawycinać bo efekt jest superowy!

    OdpowiedzUsuń