czwartek, 14 sierpnia 2014

Bardzo łatwe ciasto z owocami

 Lubię proste przepisy, łatwe do wykonania. Nie posiadam zdolności cukierniczych, pieczenie ciast to na pewno nie moja mocna strona. Jednak mój mąż czasem wspomni, że chętnie by zjadł jakieś domowe ciasto i jako dobra żona... próbuję sprostać temu zadaniu. Mój piekarnik nie jest najlepszy, właściwie to nie mam piekarnika, tylko mikrofalówkę z funkcją pieczenia, więc cudów nie wymagam. Jednak w moje ręce wpadł świetny przepis na proste ciasto z owocami, które każdy wykona. Udaje się za każdym razem, jest szybkie do wykonania, a przede wszystkim jest smaczne.

Potrzebujemy:
  • 1 szklankę cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 0,5 kostki margaryny (125g)
  • 4 jajka
  • owoce (truskawki, jagody, maliny - wedle uznania)
  • mikser, miska, forma, papier do pieczenia...
Sposób przygotowania
  • na początku rozpuszczamy margarynę (na małym ogniu, w rondelku bądź garnuszku, co tam mamy)
  • margarynę pozostawiamy do ostudzenia
  • jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę
  • stopniowo dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, cały czas miksujemy
  • dodajemy ostudzoną margarynę i mieszamy do połączenia składników
  • formę wykładamy papierem do pieczenia
  • wlewamy gotową masę do formy 
  • układamy owoce 
  • pieczemy w temperaturze ok 200 stopni przez około 30 minut 
... i już, czekamy na efekt końcowy :)


...a tak właśnie wygląda gotowe ciasto...


i kawałeczek na talerzyku (idealne do kawy i herbaty)


No... to można zabierać się do pieczenia :) SMACZNEGO!


2 komentarze:

  1. Kurcze, ale mi narobiłaś smaka :) chyba sobie takie zrobię dzisiaj :D
    Pozdrawiam
    http://decupogodzinach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń